SimsPlanet2 Forum index SimsPlanet2 Forum index
Registreren - Zoekmachine - Gebruikerslijst - Teamleden - Uitleg over plaatjes - Bezoek SimsPlanet2 - Inloggen
2014 is het jaar van De Sims 4! Praat mee over het spel. Klik hier!
Reageren Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Sims 3 loopt steeds vast
Auteur Bericht
Reageren met citaat
Bericht Sims 3 loopt steeds vast 
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe laptop gekocht. Het is een mooie Dell, met mooie specificaties. Zie maar hieronder.

Zoals je ziet voldoet het allemaal aan de normen, zodat ik in theorie gewoon sims kan spelen.
Nu heb ik ÚÚn probleem: sims loopt na ongeveer een halfuur vast en doet het ook niet meer.
Hij laadt alles netjes in, is behoorlijk sneller en grafisch gezien ziet het er beter uit dan op mijn oude pc.
Ik heb al in meerdere topics gekeken of er meer mensen met het probleem hadden en alles ook uitgeprobeerd.
Wat te doen?

Sims 2 huizen - Sims 3 huizen - Sims 2 plaatjes
<3 J. :3
Profiel bekijken Stuur privébericht
Reageren met citaat
Bericht  
Niemand met een oplossing?

Reageren met citaat
Bericht  
Probeer dit programmaatje eens: http://www.simsplanet2.com/forum/viewtopic.php?t=12170. Daarmee kun je zien waar de crash aan ligt.
Heb je je ook de laatste drivers ge´nstalleerd voor je grafische kaart?

Reageren met citaat
Bericht  
Ik heb precies hetzelfde!!

Reageren met citaat
Bericht  
Ik heb het programmatje even gebruikt en hij zegt het volgende:

Dit lijkt mij niet bepaald logisch, want dxdiag zegt dat ik meer dan 8GB aan geheugen heb...

Reageren met citaat
Bericht  
Ben je ook bezig met andere programma's tijdens het Sims 3 spelen? Daar kan het dan aan liggen.
Ook zie ik dat het verkeerde .exe bestand opstart tijdens het spelen. Weet je hoe dat kan?

Reageren met citaat
Bericht  
Ik had toen de verkeerde een paar keer geopend, maar nu gebruik ik weer die TS3W.exe. Dus dat is weer goed.
Ik heb intussen vaak alleen winamp aanstaan voor muziek. Meer niet eigenlijk. Confused

Reageren met citaat
Bericht  
Dan moet je even controleren hoeveel RAM er wordt gebruikt tijdens het spelen van de Sims 3. Wink Wel raar inderdaad.

Reageren met citaat
Bericht  
Ik heb ook eens het probleem gehad dat ik te weinig geheugen had voor de sims, terwijl er wel genoeg geheugen is in de computer zelf. Ik speel enkel the Sims 3 wanneer ik het speel.

Ik heb via zo'n programmaatje toen gecheckt en dan kwam het door een fout met grote bestanden. Ik heb toen gelezen dat het lag aan het feit dat windows zelf niet meer geheugen toekent aan het programma om te draaien. Ik heb dat toen via een patch moeten aanpassen via winDOS (geloof ik dat het programma heet). Nu doet hij het weer wel, alleen blijft de tijd nog af en toe hangen. Maar ik denk dat het aan mijn spel zelf ligt, want mijn mannetjes willen ook niet meer fatsoenlijk tuinieren. Die worden precies altijd gereset.

Maar misschien laat Windows the Sims 3 bij jou ook niet genoeg geheugen toe?

Reageren met citaat
Bericht  
Ik heb ook dat idee, want ik ben ook overgestapt op Windows 7, ipv XP.
Weet je nog precies hoe je dat gedaan hebt?

Reageren met citaat
Bericht  
Ja, ik heb ook dat programma gebruikt die hier al gelinkt wordt. Dan heb ik op diezelfde site (Mod the sims) gezocht naar de foutcode die ik kreeg. En dan had je drie oplossingen. Ik zal het even zoeken of ik het nog kan vinden, want momenteel heb ik de computer waarop The Sims ge´nstalleerd staan niet in mijn buurt.

Reageren met citaat
Bericht  
Ah oke, dan zal ik anders daar ook even zoeken. :3 Dank je wel!

Reageren met citaat
Bericht  
Ik denk er net aan dat ik de volgende fout had: Large Aware Adress. Ik geloof dat ik toen op de button geklikt heb met dezelfde naam in het programmaatje van dit topic en als ik me goed herinner werd er toen een pagina geopend. Ik geloof dat ik daar dan de oorzaken gevonden heb van die fout en dan had je verschillende oplossingen.

Kan dit? (Je kan eens testen door op het knopje te drukken bij het programma, ik veronderstel dat je het nog op je pc hebt staan omdat je het gebruikt hebt om de fout op te sporen? )

Reageren met citaat
Bericht  
Toch wel vreemd. 8 GB RAM moet geen problemen geven tenzij het softwarematig door Dell wordt be´nvloed.

Ik had eerst 4 GB RAM, heb voor Battlefield 3 + Battlelog (Chrome) + Skype + Origin nog 4 GB RAM extra bijgekocht anders trok 'ie het niet (vooral Skype trekt ook veel). Ik heb nu dus ook 8 GB RAM.

Maar Sims 3 + Winamp zou dacht ik bij 4 GB RAM ook geen problemen moeten geven.

En je Intel HD graphics zijn ingebouwd in de i7 processor chip. Op zich zijn die ook erg krachtig qua gamen en ik kan niet zeggen of dat nu het probleem is maar een aparte grafische kaart doet het voor gamen altijd beter. Wink

O ja, met taakbeheer kan je altijd even bij processen checken welke processen draaien en wat die gebruiken qua werkgeheugen. Misschien zie je daar iets wat op valt (veel kB).

WillemSV, forum moderator
Je mag me een privÚ bericht sturen voor vragen.

SimsPlanet2 Forum index - De Sims 3 - Vragen en support - Sims 3 loopt steeds vast

Reageren Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
© SimsPlanet2.com 2014. Alle rechten voorbehouden.
Systeem door PhpBB.
Partner sites: DeSims4.com - SimCityNet.nl